تنور گازی خانگی

قیمت تنور گازی خانگی

تنور گازی خانگی

قیمت تنور گازی خانگی

پیتزا تنوری خوشمزه و دلچسب

برای پخت انواع نان و شیرینی ، کیک و پیتزا ، بریان مرغ و… تنورگازی های ۹۰کالا بهترین گزینه هستند.

پیتزا تنوری خوشمزه و دلچسب

پیتزا تنوری خوشمزه و دلچسب

پیتزا تنوری خوشمزه و دلچسب

  • مواد اصلی:

آرد سفید به مقدار لازم ، خمیرمایه ۱/۵ قاشق چایخوری ، تخم مرغ ۱عدد ، نمک ۱قاشق چایخوری ، شکر ۳قاشق غذاخوری ، روغن مایع ۱۰ قاشق غذاخوری ، شیر ۱لیوان  آب ولرم ۱لیوان.


  • مواد داخل خمیر:

قارچ متوسط ۵عدد ، سوسیس ۱/۲ لیوان ، فلفل دلمه ای متوسط ۲عدد ، پنیرپیتزا ۴قاشق غذاخوری ، نمک ۱/۲ قاشق چایخوری ، روغن مایع ۲قاشق غذاخوری ، سس گوجه فرنگی ۷ قاشق مرباخوری.


  • مواد رومال:

زرده تخم مرغ ۱عدد ، شیر ۲قاشق غذاخوری ، روغن مایع ۱قاشق غذاخوری.


  • طرز تهیه پیتزا تنوری:

ابتدا خمیرمایه و شکر را مخلوط کرده و ۱لیوان آب ولرم اضافه کرده و اجازه میدهیم خمیرمایه عمل بیاید. در این مدت آرد را الک کرده و کنار می گذاریم. تخم مرغ ، روغن ، نمک و شیر را باهم مخلوط کرده خمیرمایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم و آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر نرم و لطیفی که به دست نچسبد حاصل شود. بعد از آماده شدن خمیر کمی ورز می دهیم و روی آن را سلفون می کشیده و کنار می گذاریم تا استراحت کرده و دوبرابر شود. در این مدت مواد میانی خمیر را آماده می کنیم. قارچ های شسته شده را به صورت نگینی خرد کرده و روی حرارت بالا با ۲قاشق روغن و کمی نمک چند دقیقه تفت می دهیم تا آبش کشیده شود. بعد از روی حرارت برداشته و فلفل دلمه ای خرد شده و سوسیس خرد شده را اضافه وقتی خنک شد پنیر پیتزا را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

بعد از عمل آمدن خمیر پف آن را می گیریم و به مدت ۷ قسمت مساوی تقسیم کرده و با کمک وردنه به صورت ۲الی ۳میلی باز کرده سس گوجه فرنگی را روی خمیر ها می ریزیم و با پشت قاشق پخش می کنیم و از مواد آماده به اندازه ۳قاشق غذاخوری وسط خمیر گذاشته و کمی پخش می کنیم. اطراف خمیر را جمع کرده و می بندیم و روی خمیر را چندبار به شکل رفت و برگشت وردنه می کشیم تا اندازه ضخامت خمیر حدود ۲ الی ۳ میلی شود. حالا مواد رومال را باهم مخلوط کرده و با برس روی خمیر ها می مالیم. تنورگازی ۹۰کالا را از قبل به مدت ۱۰دقیقه گرم می کنیم و سینی تنورگازی را چرب و یا کاغذروغنی می اندازیم و خمیر ها را به آرامی داخل سینی تنور با فاصله می چینیم و داخل تنورگازی با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا پخته و روی آنها طلایی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.