تنور گازی خانگی

قیمت تنور گازی خانگی

تنور گازی خانگی

قیمت تنور گازی خانگی

پخت نان شیری محلی

تنورگازی ها 90کالا علاوه بر دارا بودن توانایی فرهای بزرگ و برقی در امر شیرینی پزی و کیک یک تنورخانگی نیز محسوب می شود که می توانیم به سادگی انواع نان های محلی ، روغنی ، سنتی و یا گریل کردن انواع غذا ها از جمله مرغ ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات را در آن به سادگی طبخ کنیم.

پخت نان شیری محلی

نان شیری محلی 

  • مواد لازم نان شیرینی:

آرد 2پیمانه ، شکر 1/4 پیمانه ، شیر ولرم 1پیمانه ، زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری ، خمیرمایه 1قاشق غذاخوری.

  • مواد لازم برای رومال:

زرده تخم مرغ 1 عدد ، زردچوبه نوک قاشق چایخوری ، ماست 1 قاشق غذاخوری ، کنجد به مقدار لازم.

  • طرز تهیه نان شیرینی محلی:

ابتدای کار شیر را به همراه زردچوبه ، شکر و خمیرمایه درون کاسه مناسب ریخته مخلوط می کنیم و به مدت 10دقیقه کنار می گذاریم تا خمیرمایه عمل بیاید. وقتی خمیرمایه فعال شد آرد را کم کم درون کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر کمی جمع شود.. سپس به اضافه کردن آرد ادامه می دهیم تا خمیری لطیف حاصل شود. حالا خمیر را درون ظرف چرب گذاشته و روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت در جای گرم استراحت کرده و حجیم شود. پس از گذشت این رمان تنورگازی 90کالا را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

سپس خمیر را به 7چانه یکسان تقسیم کرده و روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم و حالا خمیر ها را با وردنه کمی باز می کنیم. در این مرحله سینی تنورگازی 90کالا را کاغذروغنی انداخته و خمیر ها را به آرامی و با فاصله از هم درون سینی می چینیم و با چنگال چندین سوراخ روی آنها ایجاد می کنیم. سپس زرده تخم مرغ به همراه ماست و زردچوبه را مخلوط کرده و روی خمیر ها را با این مخلوط رومال کرده کنجد می پاشیم. حالا سینی راداخل تنورگازی قرار می دهیم تا نان ها به مدت 15دقیقه داخل تنور بمانند تا بپزند و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. می توانیم برای پخت این نان ها از ساج چدنی تنورگازی 90کالا هم استفاده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.